tirsdag 14. oktober 2008

Skal det være en Podkast?


23 ting å vite om Web 2.0.

Jeg har jo jobbet med Google Reader og RSS tidligere.
Du spør om dette kan være nyttig i biblioteket?
Hva med å bruke teknikken fremfor å flytte mennesker sammen? Kjedelig! Det kan jo være miljøvennlig å benytte dette f.eks. i stedet for å reise land og strand rundt på seminarer, kurs eller forelesninger. Man sparer tid, men mister kollegial inspirasjon over en kaffekopp.
Jeg rapper en ide fra Vidar Lund (skogning som er biblioteksjef i Time kommune).
Han mener at podkast og powerpoint ang. bibliotekfeltet burde kunne samles og formidles av ABM.
Se hva SirsiDynix Institute >>>> http://www.sirsidynixinstitute.com/archive.php. <<<<>mener om library future science and technology.
Spørsmål: Hvordan får jeg flyttet en lydfil over i bloggen min?

Sveinung H. i Ole Vig

1 kommentar:

Vrimmel sa...

Ja, Google Reader takler podcast. De blir liggende som vanlige innlegg, og kan spilles av direkte i Google Reader om rss/podcast-feeden er satt opp rett.

Om du legger inn rss-abonnement fra bloggen min dorullnisse.blogspot.com kan du se et lite eksempel på dette.