mandag 13. oktober 2008

En Wiki takk!

23 ting å vite om Web 2.0.

Har vært inne på Wikipedia og lagt til et par tema; 1) Rinnelva 2) Snåsa (17. mai-steinen). For detaljer se under Historikk og Diskusjon. Det kom rask tilbakemelding på det jeg skrev. Trolig fordi mitt bidrag ikke var organisert med tanke på leksikalitet, hierakisk oppbygging, kategorier mm.

Poenget er at all tekst skal NYskrives, og ikke kopieres inn.

Bilder har jeg ingen erfaring med. Jeg kan ikke laste inn hva det måtte være av hvem som helst. Jeg har et par bilder av grenseelva mellom Levanger og Verdal på lur, som jeg skal prøve å få lagt ut. De er egenprodusert så det blir ikke trøbbel da.

Senere skal jeg prøve meg på Utforskingsoppgavene.

Jeg har tro på Wiki som en genial plattform for lokalhistorisk arbeid, og viser til tidsskriftet "Lokalhistorisk Magasin".

Håper vi får til en egenadministert Wiki på biblioteket før årsskiftet! Jeg tror at mikro skaper makro. Folk bor primært i en kommune, og sekundært i en region og et land. For inspirasjon les mer om dette i >>>>> Heimlandet.



Sveinung H. i Ole Vig

2 kommentarer:

Mildrid sa...

Kjempetøft at du har blitt Wikipedianer Sveinung! Håper dere får liv i lokal-wikien igjen også.

Sveinung H sa...

En får kaste seg utpå, og lære etterhvert... Når vi kommer i gang blir du min gode mentor!
Sveinung H.