tirsdag 28. oktober 2008

Det blogges heimant fra

23 ting å vite om Web 2.0.


Dette er mer som en vandring hvor man utfordres hele tiden, plutselig står det en sfinx og stenger veien. Da må jeg finne løsningen på egen hånd eller sammen med ungdommen. I min fantasi går jeg fortsatt sammen med min gode venn Sokrates på veien ned til Pireus... I svake stunder tenker jeg som så at dette blir min siste stund og at giftbegeret må tømmes alene, men jeg håper at hvis jeg kommer i mål vil Bjørnar og resten av kurstilbyderne rope: "Champagne for all the participants!"

Nå har jeg begynt så vidt på LibraryThing, og skal deretter inn på Facebook'n for å se om jeg har fått noen ny venner. Jeg er enig med min venn Elin Koksvik som skriver at ..."synes 23 ting er artig, men tar utrolig mye tid. Ikke bare enkelt heller spør du meg. (...) Nå har jeg så mange forekjellig mailadresser og passord at det går aldeles rundt for meg."

Kontoen er laget, og den første boka er registrert. Har også meldt meg inn i gruppa "Historical Fiction", og det ble liksom med det. Dette er ikke noe jeg vil prioritere, men ingen tvil om at man her kan bli inspirert av andres leserier. Problemet er tidsbruken!

Hørte nyhetene melde om at Facebook var interessant for Trojanske hester, og droppet likegodt hele greia. Hadde virkelige venner på besøk, men forsikret meg om at virusprogrammet var oppdatert.


Sveinung H. i Ole Vig

Ingen kommentarer: