torsdag 2. oktober 2008

Dag en på Ole Vig

23 ting å vite om Web 2.0.

Det høres jo fint og forlokkende ut, sjøl om jeg ikke kan kalle meg noen dataekspert. Innledningen med Heidi var spennende, og jeg tenker at dette kan vel ikke være umulig sjøl for en senior. Og underveis slår det meg at jeg kan mer enn 23 ting!

Men pass deg nå! Salige Sokrates sa engang: "Det er en ting jeg vet, og det er at jeg ingenting vet!"

Om de "23 ting" vet jeg nå kun én ting - som Sokrates- at jeg er i ferd med å lære meg enda noen ting til. Fabelaktig!

Det første kalles "blogging", og blir nok min helt personlig sak, tross "highly recommended" av mer enn 130 mill. mennesker verden over. Nå har en treig trønder sluttet seg til rekken. He,he.... -:).

Dåkk fe nå sjå koilles d går, æ love it'j nå, men æ ska prøv så gått æ kainn. D e langt fram, og problemer blir det heilt sikkert. Trøste mæ me Prøysen da.

Ellers sa den utmerkede foreleser at jeg måtte skriv ned passord og dess like i en bok. Trur du æ gjor det da? Nei da?, men etter mye styr og plunder er jeg ajour igjen.

Sveinung H. i Ole Vigs veg

2 kommentarer:

Mildrid sa...

Hei som det går med blogginga! Hilsen fra Trondheim :)

Sveinung H sa...

Hei Mildrid
Takk. Egentlig e d ganske moro sju!
Spør deg med det samme. Hva er "Open ID"?
Sveinung H.