fredag 10. oktober 2008

Etter Beat for beat, Nytt på nytt og Grosvold

23 ting å vite om Web 2.0.

Nå har jeg opprettet en konto på Flickr, og lagt ut noen bilder. Jeg har stort sett valgt egne bilder, fordi jeg nødig vil komme på kant med noen. Dette er greit nok, men egentlig liker jeg bedre at private bilder blir lagt ut og delt mellom familie og venner med et gyldig "passord". Kan anbefale f.eks. Photobox.

Jeg ser at Flickr lett kan brukes i kombinasjon med andre webapplikasjoner, f.eks. Blogger. Jeg tenker meg at en lokalhistorisk gruppe kan jobbe med bildetema, og lett invitere andre til å "kommentere". En kan tagge bildene etter samme prinsippet som i Delicious og Blogger.

Spørsmål til Guri: Hvor er alle de flotte bildene fra bibliotekåpninga på Levanger Bibliotek blitt av? Ligger de fortsatt ute på Flickr?, og i tilfelle hvor?

Espen legger bibliotekbilder fra nå av på Picasa. Se også hans kommentar!


Sveinung H. i Ole Vig

5 kommentarer:

Guri Marjane sa...

Her: http://www.flickr.com/photos/levbib/sets/72157600347806990/detail/

Sveinung H sa...

Hei
Takk jeg fant den også, og fikk lenket den til en av bloggene. Flott dokumentasjon for skeptiske politikere!, eller som er så travle at de ikke har tid til å stikke innom.
Sveinung H.

Unknown sa...

Heisann!
De samme bildene, samt flere, finnes også på Picasa, en annen bildetjeneste på nett. Nærmere bestemt her:
http://picasaweb.google.no/LevangerBibliotek

Levanger Bibliotek kommer til å bruke denne tjenesten istedet for Flickr, da Picasa tilbyr mye mer plass.

Sveinung H sa...

Hei
Det er smart dersom vi fortsetter knipsingen og dokumentasjonen. bRA!

Sveinung H sa...

Hei
Det er smart dersom vi fortsetter knipsingen og dokumentasjonen. bRA!